Modern eszközök a pedagógiában

Megosztanék egy általam készített időszalagot:
http://timeglider.com/timeline/f27cac4d17ec78ef8dac

Ezt történelemórára készítettem és a Kádár-korszak eseményeit dolgozza fel. Mintegy 33 évet ölel fel ez a korszak, sok intézkedés történt ezalatt. Képekkel próbáltam szemléltetni az eseményeket, így segítve azt, hogy a gyerekek gyorsabban megjegyezzék a dátumokat, valamint rögtön gondolatban képet is tudjanak hozzácsatolni, lássák, hogy az események mégis hogyan néztek ki a valóéletben.

Történelem órákon amúgy is nagy nehézséget okoz az évszámok, dátumok megjegyzése, úgy gondoltam ez talán segíthet nekik. A linket bármikor megnyithatják és otthon is tudják memorizálni a történteket.kadar-korszak_idoszalag.pngA linkre kattintva részletesebben is bejönnek az események, és a megfelelő képhez rendelve, ide a kicsinyített mását illesztettem be, ahol a képek zanzásítva jelennek meg.

A szófelhőkészítést több módon is be lehet építeni a tananyagba. Célja a szemléltetés és hogy játékosan mutassa be a tanulnivalót. A sok szó zanzásítja a fontosabb tudnivalókat, de ez akár egyfajta vázlat is lehet. Sokféle lehet, izgalmas a készítése is. Én a Wordart.com-ot használtam.
A szófelhőm a XXI. század iskolájáról szól:
word_art.pngOlyan szavakat gyűjtöttem össze, amelyeket fontosnak tartottam az általam elképzelt iskolánál. Tartalma pedig arról szól, hogy szorongásmentes környezetet teremtsünk a gyerekeknek az iskolában. Persze, egyes helyzetekben elkerülhetetlen az izgulás, de megpróbálhatnánk minél játékosabbá és kényelmesebbé tenni a környezetet. Persze ennek vannak azért határai, mert az iskola nem egyenlő az otthonnal. Érzékeltetni kell vele azt, hogy ez egy másik épület, ahol azért vannak szabályok, melyek majd a későbbi élethez való alkalmazkodást fogják segíteni. Viszont úgy gondolom, hogy jó, ha jól érzik magukat az iskolában.